Wednesday, January 5, 2011

Bersyukur la HATI!

2011 tiba..azam manusia bermula...malangnya syukur sering d lupa..hurmm~

manusia TAK PERNAH PUAS!!!!
aku marah dengan diri sendiri...kecewa dengan diri sendiri...merajuk dengan diri sendiri..tak paham dengan diri sendiri..dan lebih tepat lagi kadang-kadang benci dengan HATI sendiri!
mengapa harus di pandang rezeki orang..buat ape membanding rezeki yang ada pada orang..kenapa harus tak bersyukur dengan APA YANG ENGKAU ADA SEKARANG..sangat la mengada-ngada engkau wahai orang..huh!!

"Bestnya dia dapat jadi PTD"
"aik..senangnya dia jadi lecturer poli..aku mintak jenuh berkali-kali..."

ape yang engkau hendak sebenarnya ni..??Allah dah bagi rezeki..engkau khianati!
nak jadi cikgu...nah sekarang tak perlu di susah hati lagi..keje tetap dah pasti..ape lagi!!
cer pikir...ramai lagi ternanti-nanti ape yang engkau dah pasti..puluhan ribu hampir ke ratusan ribu engkau antara ribuan yang bertuah di pilih untuk ke destinasi..bersyukur la plisss!!ape lagi di nanti!!

p/s - ini cuma luahan hati..saya amat BERSYUKUR sekali..jauh sekali menyesali..bergelar cikgu sememangnya seikhlas hati nurani..cuma HATI ini yang asek menjual beli..UNIC - Hakikat Bahagia berulang-ulang kali~

1 comment:

ImaNix said...

Salam Alayk....

very nice words....
yelakan..kadang2 kite suka membanding org lain dgn dri sendri...tp sbnrnye ape yg ALLAH kurniakan ini adlh yg t'baik buat kita...sentiasalah kita asuh hati kita spy b'syukur, bersabar & redha dengan segala ujian drp Allah...bak kate sorg teman 'ape de kesah..Allah kn ada...'