Wednesday, October 21, 2009

Dulu vs Kini

1] Sayur


Dulu aku paling tak suke sayur. Sayur disini saye tekankan sebagai yg hijau-hijau ye kwn2. Pantang je ade mesti aku asingkan. Kini, tanpa sayur makan umpama tidak bererti, kegilaan terhadap sayur menjadi-jadi.


2] Mee / Keow Teow


Untuk pengetahuan korang, dulu takde istilah mee atau keow teow dalam selera makan aku. Ntah la, dulu mee di mata umpama ca**** dan keow teow pule di anggap makanan cine. Kini lu pk la sendiri. "Kak..keow teow basah 1!..esknya pulak.."Macha, bagi mee mamak 1!"


3] Terong Panjang (warne ungu)


Jap..terong tak di spesifikasi sebagai sayur kn korang??tak kesah la..dulu abah aku makan aku buat derk je..sejak dok ipoh semua itu tidak lagi!..nyum..nyum!!


4] ITIK


"Yerk!!utan gile makan itik..."ha, jgn terasa ye kwn..itu ayat aku gune 10 tahun lepas. Kini, "bodo gile sape tak makan itik..haha"


5] Keli / Belut


Keli??Tidak..tidak!!Belut..??takde binatang laen nak makan ke??Kini...semua itu aku tibai aje. Bagaimana pule adik beradik mereka iaitu HARUAN ye??Ohhh..sampai mati pun T.I.D.A.K rasenye ye teman-teman sekalian (sambil imbas kembali haruan2 di longkang sekolah rendah dan longkang sekitar mesia)


6] Basikal - Motor - Kereta


Dulu masa kecik-kecik aku merungut dengan mak nak basikal, bile remaja bengang abah tak kasi beli motorsikal. Siot umur 19 baru dapat. Takut aku merempit agaknye. Kini...aku amat membutuhkan sebuah [K][E][R][E][T][A]!!

p/s - dulu separa bujang..kini masih bujang..arap tidak terus membujang senang..adeh~

10 comments:

aku ngah penin said...

ko lupe satu perkara..
- dulu xensem muke budak2 cam hampeh..skng pon same je xberubah pape pon..tp si fadzlan tu dulu ensem skng lagi ensem nape..hahaha

aPiz said...

cett podah!ko ensem tang mne pn aku xtau..rose cite sket..lalala

Unknown said...

Salam...laa..xsuka sayur ish3....bdk2 pun makan tau(adik sepupu betala hihi)...mujur skrg dh makan...huhu keta tuh gmbr xtahan hihi..awat xltk mitsubishi ke..nissan ke hihi...semoga cpat ada rezeki membeli keta ya...=)

aPiz said...

haha
skrg sayur lagi banyak dari nasi jgn xtau..mitsubishi??honda yg tu pn blom mampu lg kak oii..berangan je lebey..xpe2.1st2 ni buatan malaysia dlu sudeyy..lalala

Unknown said...

sj je nk usik hihi..tp nk bli kena tgk btul2 la..kalu dh bayar bulan2 lebih kurang je..mungkin blh dpertimbangkan...=)

Anonymous said...

weh sila beli civic tersebut
serius
sedap doh drive civic

aPiz said...

k.mira - btol..btol!!sy stuju..timbang jap..hehe

amir - erk??mmg la bg aku civic ni serba serbi sedap..tp kewangan skrg xbape nk sedap lg..adeh~

Unknown said...

tgk amir pun setuju hihi...xpun apiz kirim je kt amir hihi..=)

MeaBerry said...

apekah/siapakah yang mengubahkan selera anda kepada makanan2 yang telah di-list kan itu?


hahahahaa beli la kereta besa2 terus. nanti anak ramai kan senang.. hehehee tak payah tuka keta banyak kali

KaMaRiAh KaMaRuDdIn. said...

huhuhuh..byk berubah....
tp apa yg x berubah....???