Monday, October 19, 2009

Kebelakangan Ini

akhirnya..setelah sekian lama....

1] Alhamdulillah selesai sudah majlis konvokesyen pada 4/10/2009. Kini tak perlu risau lagi pasal scroll & transkrip. BEBAS untuk apply ape saje..suke gile..huh!

2] Bile bicara soal wang @ duit, tak perlu gadoh-gadoh lagi sebab tiap2 bulan rezeki mari. Alhamdulillah sekali lagi. Itu rezeki. Tak cukup itu pasti…bla..bla..bla

3] Hidup terasa sunyi, malam berteman mimpi. Alangkah gembire andai seseorang di sisi. Membelai jiwa nan sepi.

4] Cinta manusia tidak lagi aku ternanti-nanti. cukup dengan ape yang telah aku lalui. hidup terasa sunyi tidak bererti seorang insan aku dambakan. tidak aku pikir lagi buat masa ini untuk menerima permaisuri di hati. baek lah terus sendiri lagi senang hati. andai tiba masanya aku pasti berbesar hati.

5] Bosan dengan hidup sehari. Payah dihadapi sendiri. Angan-angan itu ku pasti terjadi. Bila rezeki 2010 memberi-beri yang aku nanti.

6] Ipoh sesuatu yang baru aku selami. Ada yang baek dan ade yang buruk aku temui. Moga tuhan kuatkan iman di sanubari. Tidak aku jejak sesuatu yang aku ragui.

7] Terasa ingin lari, pulang ke kampung sendiri meninggalkan kerja disini..terus berbakti mendidik bangsa sendiri. Ntah kenapa menjadi ‘cikgu’ aku selesa sekali, tapi tidak bermakna tidak ok kerja sebagai perangkawan disini..mungkin cuma situasi yang aku sangsi.

8] Kawan memang senang dicari. teman menangis payah la hai nak temui. ada pun bole di kira dengan jari..bayangkan kalo orang yang tak cukup 10 jari.. thanks kamu..kamu~

9] Tak sabar rasanye untuk terbang ke sana, meninjau-ninjau dan melilau-lilau..aii,ntah la bila sampainya. InsyaAllah panjang umur dan rezeki dariNYA akan sampai juga aku kesana.

10] Dari greentown ke pekan razaki, untuk lari dari manusia yang tak reti bahasa ibunda pertiwi, kini aku selesa sendiri jauh dari benda yang aku BENCI!

11] Tengah menghitung jari untuk langgan stimix or brokbent. payah la asik ke cc untuk layan facebook dan semua social networking. siot kt opis sume itu NO ENTRY!

12] Lastly..Seperti ada sesuatu dalam hati yang aku tak senangi. perasaan yang tak perlu sepatutnya terjadi. Opppppps! SORI cukup disini dan sehingga berjumpe lagi..bubye~



p/s - ini cuma luahan hati yang TERcurah dari dalam diri..lalalalala

15 comments:

Unknown said...

Salam..hihi..im the first to leave a comment hihi....=)....entri kali ini agak menarik kerana agak lain drp yg lain...susunan bhs agak menarik jgkla hihi..bila bca rasa mcm pantun pun ada..best2 hihi..=)....

p/s:dh mcm juri plak huhu...
Semoga tabah menempuh segala ujian darinya...tanda kasih Ilahi pada kita...selamat berjaya..=)

aPiz said...

hehe..
thanks k.mira!
kebelakangan ni ayat agak puitis..ngak tau mengapa..haha

p/s : ini bukan pantun ye kwn2!

aku bukan siapa siapa said...

good to hear from u..keep up dgn keindahan bhs anda..i like wen u wrote this way :)

Anonymous said...

geli sungguhku membaca,cmner leh jdi cikgu maths nie,,,jadi la cikgu sastera kan bgus!!!!!!!!!!aiman dak rkk

Nur Mazni said...

haha..puitis sungguh bahasa anda sejak ditinggalkan insan bernama kekasih..tu r...time kt nak kat ko..ko jual mahal...bila dah jd mcm ni, nyesal x??

hehe...just joking...blik x minggu ni...perutku ini teringinkan piza yg pernah dijanjikan...hahaha...

rindu sgt dgn kamu...byk citer n gosip akan disampaikan...hehe...

ko kata nk dtg raya...dtg r reramai..br havoc n gempak keseluruh alam...huhu...

Unknown said...

mak aiii.. puitis sunggoh.. tol la bak kt anonymous tu.. xleh jd cikgu math nie.. haha.. tp bab2 prasaan nie sape bole paham melainkan diri kt sendiri.. so, sabarlah menghadapi dugaan hidup.. mkn si dia bkn jodoh yg sesuai.. Allah ade perancanagn yg maha adil untuk kamu..hihihi..

aPiz said...

aku tau kau siapa - haha..thanks k.yana..opsss!

anonymous - cikgu sumpah ko jd batu aiman..haha

maznie - raye haji la aku dtg..hihi

na'ain - bile bicara soal hati,xde sape yg memahami melainkan diri sendiri~

eMMi aZLiN said...

hahaha...meh cni ckg emmi nk bagi komen!
ckg rase, benti jek jadik ckg math ckg apizz oiii..jadik ckg bahase sudah..
kan bagus kalo ade ank murid yg ko lahirkan dpt berbahasa cam nih..miahahaah
2 thumbs up!

aPiz said...

xpe..xpe..anak ko nnti..beberape hari je lg..bikin anak sudah la pasti..kekekeke

eMMi aZLiN said...

adehhh...terkena sudah.........
(tepuk dahi sambil geleng2 pale)
opss...anak?? too soon la bro..xpk lagik..berdua kan lebih baek skang ni?? =p keh3

aku ngah penin said...

walau rase sedikit lalok, tp lalok bukan sampai penin, walau tiada laman blog, namun ati terdetik memberi komen.

komen bukan menyakit ati, sekadar memberi pendapat sendiri, congrats apiz anak pacik aini, xde awek pon ko senang ati.

senang ati sendiri rasa, walau sedih ko jua yg rasa, ko sedih pon aku peduli hapa, janji fesbuk update sentiase.

men fesbuk xtentu mase, asyik ngomen bukan2 hala, kini blog pula, meh aku komen tp bukan mengata.

nk mengata xde idea, kerja pulak byk gila, bior la aku buat keja, nnt bos bising sakit telinga.

ape aku merepek ntah la, cume sekadar membuang masa, dah la suke ati ko la nk ckp apa, aku nk tdo sbb pening kpla.

aPiz said...

emmi - kalo aku la kn..bkn gatei ke hape tau..anak poses dlu..bru smlm mimpi dpt anak..apakah petanda?lalalala

fadzlan - xde awek ko kate senang hati..tau kah engkau aku tgh ssh hati..teringin anak tapi xberbini..ahaks~

Nur Mazni said...

eeeee....geli le...apsal semua berseloka pantun ni..menyampah nak dgr...

rilex r beb...ko dah byk anak pun...anak tekak n anak mata pun anak ko jgk...cuma anak arnab ko dimakan anjing je...hahaha...

ko nak calon??share r dgn fadzlan tu...ke ko nk share dgn wan...hahaha...

Unknown said...

hmm..
makin berbunge ayat die ni..
xthn btol..
bkn setakat berbunga malah punya maksud yg sgt mendalam..
dahsyat tol!!!
tp ape nak heran kn..?
hati tgh berbunga,ayat mestila berbunga jgk..
btol x pis?
ahaks=P
apepon,jgn lupe/lame sgt amik mase utk khabarkan berite gembira tu..
hahahaha=)

aPiz said...

~mazni~
share ngan wan??mksudnye ko la ek?bg wan sorg sudah la..hihi

~aisyah~
ayat berbunge tidak bermakne hati juge berbunge2..byk yg tersirat tu..hnye hati ini yg bisa rungkai segalanye..ahaks~