Wednesday, May 18, 2011

Khas Buat [E][M][A][K]..!!

| ini pic lama..jangan ada yang bersuara |


Di sebelah KIRI saya yang bertudung peach ke'pink'an itu adalah EMAK saya. NORMAH BT ESHA di beri nama. Saya sungguh-sungguh sayang emak saya. Wajib la sebab dia adalah "heroine" saya. The one who struggled for 9 months and 10 days with the extra 'luggage' in her tummy. Bertarung nyawa ketika melahirkan saya. Tumpah darah yang banyak kerana saya. Ke wad ICU untuk pertama kalinya kerana saya. Berparut di perut kerana saya. Berjurai peluh membesarkan saya. Sempena 18 MEI ini saya tak lupa untuk mengucapkan TERIMA KASIH kepadanya......

TERIMA KASIH MAK kerana melahirkan SAYA...!!

25 tahun sudah saya di lahirkan ke dunia. Tanpa MEREKA saya pasti tidak ada. Tanpa mereka saya tidak akan kemana-mana. Saya bangga mempunyai mereka. Walaupun mereka bukan cikgu bukan doktor apatah lagi lawyer. Mereka berjaya mendidik saya sehingga berjaya. Walaupun mereka HANYA mempunyai saya, tetapi saya telah membuat mereka bangga dengan pencapaian saya. Saya teringat kata-kata manusia kepada mak abah saya yang singgah di telinga..

"Kau anak sorang, tapi alhamdulillah berjaya dan menjadi 'orang'....."

Mungkin Allah ingin menguji saya. Cinta manusia untuk saya belum tiba. Ini kerana DIA mahu saya membahagiakan dahulu IBU BAPA saya. Ada hikmah mungkin di sebaliknya. IBU BAPA adalah segala-galanya. TIADA pengganti TIADA dua. Berbaktilah selagi nyawa mereka masih ada. Ingat..!! tanpa restu mereka tiada gunanya. Sekian~

p/s - lagu 'happy birthday' untuk saya & emak saya..TITIK!


3 comments:

Anonymous said...

mungkin mak anda akan lebih bahgia jika anda mampu memberikan beliau seorg menantu...titik...

dari insan yg memerhati dari jauh..titik..

Mama Iman said...

muka ko sgt la klasiknya... hehehe... apapun, tahniah juga utk mak ko hafz sebab berjaya menjadikan ko manusia yang multipurpose... haha.... manusia yang berjaya... alhamdulillah...

Anonymous said...

hey such a nice blog!!!!i've just follow ur blog..i really hope that u can follow back my freshie blog