Saturday, April 11, 2009

>>Mydin Mall<<


Hadoii..semalam 10hb..sepatutnye tarikh submit PSM aku yg tercenta ni. Tapi aku tak submit okeyh! Sebab dr.rizal suruh selasa 14hb ni pulak dah..Panel 1 aku en.johny purnomo pulak kate cam ni bile aku jumpe die semalam tanye "tak kesah donk,tapi pastikan sebelum jumaat ya. Kerana selepas itu saya ngak bisa terima apa-apa lagi.."haha..Panel 1st aku tu orang indon okeyh, tu yang sleng gitu.hehe..Em, lagi satu aku boleh tanye soalan bodoh kat die. Nak tau hape? Sebenarnye aku confius die ni islam ke hape. So, aku tanye la cam ni "maaf ye, saya tak berapa kenal encik..nak tanye en.johny islam kn??" Die pn jwp, "Ya" dan aku pun cakap "thanks" dan blah dari bilik die. Ntah ape la yang bermain di pikiran die lepas aku tanye soalan tu. Tu la, sape suh bapak die letak name pelik-pelik. Kan secara tak langsung aku confius. Bukan ape aku wajib tanye, kang time nak pesent 5/5/09 kan nak bagi salam ucapan bagai. Kena la pastikan die agama hape. Panel 2nd aku dah tentu-tentu Prof Madya Chong yang kafir kurafat tu. So, pesent nanti kena bagi "Assalamualaikum and gud morning" la. Sebab aku orang 2nd pesent di subuh hari.huhu..Eh, aku tipu je, 9.20 tak dikire subuh ek?okeyh aku salah..=)

Lor, tajuk pasal mydin mall. Tapi cite pasal Panel pesent plak apiz nih! (merungut orang-orang yang bace blog aku nih). Adeh, sabo la.. Belajo tak karangan masa sekolah dulu? Ha, kan ade pendahuluan. Kat atas tu kire pendahuluan la. Ni baru nak masuk isi.hihi..Em, 10hb jugak tarikh pembukaan mydin mall kt ayer keroh,melaka ni. Aku sempat jugak la merayap-rayap jap malam semalam ngan budak-budak ni. Nak pegi ngan awek takde+blom ade lagi le pulak. Tidak confirm r berdua-duaan semalam. Haip!ko jangan apiz..Dose-dose, maksiat. Bercinta pas kawen okeyh! Em, InsyaAllah..hoho.. Dekat je mydin mall ni ngan umah sewa aku. Selangkah dua dah boleh sampai. Tapi sampai mane? Sampai syurga? Bukan.. Depan pintu umah je la.wakaka.. Saje je merayap-rayap semalam nak release tension dan tengok aksi-aksi manusia di muka bumi. Paham-paham la kalo pembukaan sesebuah tempat, sure berjuta rakyat yang datang. Datang pun menyemak je kot.. Tapi aku tak okeyh, aku datang dengan tujuan. Ala, tujuan aku untuk melihat gelagat manusia la. Bape kali nak explain.huhu..

Dah-dah merapunye..Semalam aku sempat beli ayam sekor. Ape taknye,murah siot. Sekor RM1.73 je. Korang jangan tak caye pulak. Ayam mentah aka tak masak lagi. Malam tadi kenyang aku makan ayam je. Dan ayat aku selalu guna, "hari-hari makan ayam, muka pn dah macam ayam". Eh, aku cakap tu kat kawan-kawan okeyh. Sebab, muka dorang pun memang cam ayam.hahaha.. Yela, aku tipu lagi. Korang pun suke suki je caye ek. Tak kn la muke kawan-kawan aku yang kurang kacak banyak dari aku tu nak di samakan dengan ayam. Agak-agak la weii, Tak tergamak la pulak aku.haha

Em, semalam pas makan-makan ayam kat umah ktorng kuo pegi mamak. Minum air buah pulak melegakan kekeringan di tekak. Asek mamak je..mydin pun mamak kan. Ha, semalam jugak sempat aku meriangkan hati aku dengan lawak jenaka aku yang setaraf ngan nabil raja lawak tuh! Korang tau, ade sorang kawan aku nak beli tudung ala-ala ekin untuk awekz die. Ya Allah, aku amatlah menyokong niat baek die tu. Tapi korang tau bape harge tudung tu.. RM1.50 je!!!!! Murah kan.. Jimat kan.. Aku ape lagi, terkeluar la ayat cenggini.. " Kalo die pakai kan, mesti setiap minit garu (sambil menunjukkan aksi menggaru kepala)"kekekeke.. Memang best la semalam bergelak ketawa. Siap nak beli boxer lagi kawan aku tu (nama tak bole di paparkan sebab terlalu peribadi)haha.. Aku bukan ape, riso setiap detik dan saat die dok menggaru tang tu je. Adeh, tak baek aku ni kn. Mentang-mentang la mydin mall tu tak se'gah' times square ke hape ke. Barang-barang especially baju die pun kurang bermutu, tapi aku tak bole kutuk. Apiz..apiz..ko ni..(berkata pada diri sendiri). Ala, rilek r..aku maen-maen je. Saje nak hiburkan hati yang gundah gulana.huhu..Em, dah-dah la tu..tak nak tuleh panjang-panjang. Kang penat kome nak membacenye kan. Aku stop di sini dulu untuk teruskan menaip PSM yang belum sudah ni. Sebab esk kan ABP2008..pukul bape ntah,tapi malam r..wajib tengok tu. Kakak dan abang sedara aku tercalon dan di jangka menang besar. Tahniah kak long (gelaran untuk siti nurhaliza) dan abg ngah (gelaran untuk nabil raja lawak). JANGAN DENGKI!Bubye...=)



~ni la die ghope mydin mall~




~sepanjang 4taun kat melaka xpernah naek beca jln2. Ape xnye kne bayar. xde keje aku nak bayar.haha.. Tapi kat mydin ni pree plak. Maybe sbb pembukaan kn. Esk nak pegi la naek dengan kadar yg FREE!haha..gmbar ni setakat naek je..x jln..dah lewat time ni..sume beca tersadai~




~deretan beca-beca di dpn mydin mall~





13 comments:

Unknown said...

Salam Apiz aduhai xthn nk gelak btul bc post apiz kali nih hihi...huhu tgh buntu jg nk mengayt utk psm nih..senin dh kna htr..nk buat awal2 tp mmg pun buntu jgk dulu...Apiz..hihi jgn kecik hati akak ckp hihi...xpelah maybe Apiz pun tgh pening kn ms tuh..sbnrnya blh je Apiz tny kt Dr Rizal kan ke lbh sng tp yela kdg2 sbb kita tlalu bz dn byk fikir kita xterfikir nk buat mcm ni buat mcm tuh..:-)..dh berlalu xyahlah sedih2 ya...oh pg mydin xgtau br je nk kirim ayam yg bak kata housemate akak sekilo 0.99 sen eh...akak xde kt umah semlm dok buat psm mkn pun ntah kemana mkn coding je dr pg ke ptg hihi..pjg plak..kalah tuan blog..Semoga berjaya utk psm dn final ya..huhu tlg doakan akak jugak cuak sgt nih...present 24hb..tp senin kna jmp sv dn htr report...:-)...All the best Apiz.

KaMaRiAh KaMaRuDdIn. said...

erm..bestnyer apis....
apa2 pun good luck yek...

eyena amir said...

kahkah...ko kutuk mydin???

tu tempat soping kgmrn aku tau..haha

tp bab pkaian aku mmg xbeli kat situ la...mmg xbes pon..haha..

~ShahirAhAsHIm~ said...

Tumpng lalu~nak mmbnggA jap..ak Dah SubMiT PSM~hahah tp qualitY tu-->no komEn..ehhe all da best buddy~

silent reader said...

pak joni itu panel kamu ya?haihh.sy maseh xpueh ati ngn pak joni itu.die penah halau sy n bestest sy dr klas die coz kitorg pki siper..what the hack!!bdk len pki siper xhalau plak..grrrr..**maaf ye.meluahkan rs xpueh ati kt sni plak** ok, emosi stabil dah.emm..g mydin ari2 eh pis.hahaha

aPiz said...

~Aqua aka K.Mira
Em,Thanks!hehe
Gud Luck kat akak jugak okeyh!

~cHe kem
ape yg best?haha
gud luck kt ko jgk!

~eyena
wah!
ko pn g mydin eh..
yeke xshoping pakaian ni??lalala

~shahirah
ceh!
ko saje nk bg aku hasad dengki ek?
xpe2,aku coming soon..huhu

~silent reader
aku tau sape kamu!
opsss..saye tau sape kamu!haha
ya ampun,kamu bukan indon kn yg pasti..tp RA kpd indon jgk..wakaka

amirkacak said...

gud luck la apiz..nnti dah keja teringat lak zaman belaja..all the best !

aPiz said...

~amirkacak~
thanks amir..kacak aku delete!hehe
2 la psl,skrg mmg tension study..kang da keje rindu nk study plak..tp 2 la lumrah alam kn.huhu..aku sedey pn ade,hepy pn ade..mcm2..ape pn life must go on & we should be strong kn bak kate org putih..jepun kate ape plak?haha..all da best kt ko jgk!!=)

aPiz said...

kak long & abg ngah aku menang!yeahh!!dpt aku kete nissan sylphy sebijik..Thanks abg ngah!haha

MeaBerry said...

leh tanya PSM tu ape?

aPiz said...

owh!
PSM = Project Sarjana Muda..ok?

MeaBerry said...

owh. i thought ape laaa benda tu. huhuhuhhhh

Anonymous said...

aku da lama tau pak johnny beragama Islam..hehe dari thn 2 lg.. awl2 tu konfius gak..tp bile dgr die yg bg salam tu..phm2 jela..

ko patut sokong mydin tau.