Friday, April 24, 2009

...ABC

ABC a.k.a Ais Batu Campur. Ape ke hey tetibe ABC pulak ni. Haa, jangan pelik-pelik. Kali ni bukan nak cite pasal ABC ke hape. Name ABC di cekup sempena banyak bende kan yang bercampur-campur dalam tu. So, post kali ni pun bercampur aduk jugak. Macam-macam ade. Ate,dah terlampau free sangat tu yang tangan gatai semacam je nak menaip kat blog ni. Exam berikutnye 27 & 29 hb. S0, boleh lepak-lepak dulu. Tak perlu nak terkejar-kejar. Rilex sudah! Perlu di ingatkan yang gambar dan penceritaan di bawah adalah benar-benar belaka. Kualiti gambar jangan di tanye. Tahap biase-biase. Kamera canggih manggih tidak perlu andaikate 'subjek' dalam gambar tu sudah amat 'canggih'..lalalalala


Gambar kat atas ni time study kat library. Jangan kate konon-konon/bajet rajin la tu study kat library.haha..MEMANG aku rajin laa. Merajinkan diri. Kat rumah tido je keje. Pas tu bukak laptop buat bende-bende mengarut. Ate, bile masa nak study kalo tak di pakse diri kan. Kejadian ni berlaku pada 21/04/2009. Sehari sebelum final exam Industrial Management & Cost. Suke subjek ni sebab banyak mengire. Ye, aku suke kire-kire sejak azali lagi. Bab-bab mengapal suke jugak. Tapi tak suke apal last-last minit. Confirm ingat-ingat lupe. Biase la sikap study last minit sayang nak tinggalkan.Haih..ok stop kat cni!

cun kan kete ni. Nampak mewah kan. Ate, name pn bmw. Kalo viva takpun saga di bilang mewah, tak gile sewel orang tu.haha.. Proton & Perodua sori ok. Produk mu jua akan aku pilih kelak andai takdir menyatukan kite. Kalo tak, maaf sekali lagi.hehe..Eh..eh,dengar cite korang nak bergabung..Erk?? Malam kejadian pada tarikh 22/4/2009. Malam menyambut kegembiraan lepas petang tu lenjun berpeluh menjawap industrial cost & management. Siot punye soklan, asek je buat aku me'liquid'. Agak penin tapi ok!hehe.. Bertujuh sume pegi makan-makan. Time ni la terjumpe kete ni. Terbayang jap andaikate ia milik aku. Nampak tak orang dalam kete tu? Nampak tak?? Jangan kate nampak ok, sah-sah takde orang. Tidak mane mungkin aku dengan muka tak malu amik gambo kete ni. Aku amatlah menjage tata susila ye. Ok,next....

gambo agak gelap. Tapi name pun malam kan. Haip, kualiti kamera kan da cakap jangan di pertikaikan. Pas makan-makan kami bertujuh ronda-ronda kat sekitar bandar hilir. Nampak tak 7 orang? Buat-buat nampak sudah. Saje ambik angin tengah malam sebab petang tu dah cukup berangin petang menjawap soklan exam yang menduga iman dan takwa tu. So, jalan-jalan la sampai pukul 12 lebih kot. Membawa 3 anak dara orang. Tapi kami berempat terlalu baek. Alhamdulillah selamat....


ni gambo aku sorang kat dinding 'Dataran Sungai Melaka' yang amat la bersih dan wangi. Tipu je tu sume. Saje ambik hati ali rustam dan rakyatnya. Melaka oh Melaka....

balik je dari ronda-ronda aku balik rumah dengan keletihan kaki yang amat dasyat. Pas berpeluh sume mesti la mandi kan. Pas sejuk satu badan, aku bukak laptop dan ngadap ape patut. Lenguh-lenguh kaki berjangkit kat pinggang pulak dah. Adehh, nak duduk pun susah. Pas berbaring-baring ngadap balik laptop. Alamak tak ngantuk pulak mata ni. Nak layan movie jap la. Tetibe movie yang ade dalam laptop takde yang berkisar Thriller and Horror movies. Ade pun semua da layan. Try la search kat youtube. Jumpe pasal tajuk seperti gambo kat atas ni. Layan kat youtube je pun. Bersemangat nak tengok ni. Tengok gambo cam best je dan dalam ati "confirm thriller dan horror gile ar". Tapi malangnye, HAMPEH!!!Arghhh, lebih kulit dari isi. Eh, Lebih Kulit dari Isi?? Bukan maksud die laen ke? Tak kesah la ok. Aku sarankan takyah tengok la. Confirm gelak guling-guling. Masuk Festival Filem Malaysia sah-sah menang filem komedi terbaek.hahaha....


Lepas layan movie yang ntah hape-hape tu, aku terasa pulak nak cari lagu-lagu baru yang aku belom pernah dengar lagi. Teringat pulak lagu kat friendster sorang hamba Allah tu. Try bukak balik dan tengok sape penyanyi lagu tu. Yela, tak pernah dengar dan aku assume la baru kan. Pas tau letto, try la search nak donlod. Terjumpe plak dua lagu yang boleh di layan. Tajuk: Lubang Di Hati & Sebenarnya Cinta. Kirenye telinga aku ni sanggup la nak dengar. Ape lagi berlaku la donlod medonlod ni. Pas siap terus transfer kat handset agar aku bole mendalami dan menghayatinye dengan baek time nak tido nanti. Sedar-sedar time ni dah pukul 6 lebih. Pas solat subuh, tanpe di tunggu-tunggu terus landing sambil dengar lagu tadi berulang kali dan terus di buai mimpi indah.hahaha...sekian!



p/s--> dalam mimpi aku, mawi dan ekin jadi watak sampingan. Mengapa harus mawi dan ekin. Dua kali dah termasuk ni. Sinopsis: Mawi jahat+belagak gile. Ekin baek semacam. Aku pelik, masa bile aku kenal rapat mawi & ekin ni. Sejak bile dorang jadi sedare-mare aku. Sejak bile aku bole makan minum umah dorang. Sejak bile aku bole terjadi PA mawi dan resign lepas sehari. Ending aku gaduh ngan mawi. Sah aku bukan peminat mawi. Tapi kenapa masuk mimpi haa?? Adakah aku bakal bermadu ngan mawi? Ekin oh Ekin, tak pernah terdetik dalam hati aku syok kat engko. Tapi ko cun jugak. Rezeki tak baek di tolak. Bangun-bangun tido aku senyum sorang-sorang. Aku kaget..tengok hanset jam pukul 4.30 p.m...YA ALLAH...Tamat...Bubye...=)

14 comments:

Anonymous said...

Apiz.. len kali wat cmni..
one post at a time..
pening kpale aku nk bace.
kalo ko nk cite pasl exm wat jela dlm satu post.
pasl keta tu satu post [aku pon pkai proton gak..BMW tu 10 thn lg]
hehe..aku bukn nk ajr ko..
tp..mmg ABC betul la ko nye post..huhuhu..aku lost interest bile da sampi kt poster..ape tu cite tgh main kt wayng ke?

eyena amir said...

aku da tgk cte tu..
mmg hampeh gle...
xsgka org putih pon y konon2 hollywood leh buat cte mglahkan ketakbesan filem mlasia..haha...

ko xsolat zohor eh...

hehe

aPiz said...

has ~ ko penin ye??yes!!aku mmg suke memeningkan org..hehe..wei,post kali ni kait mengait,so kne letak skali le syg oi..name pn ABC kn.haha..owh,cite tu dah berzaman has oi,kalo tgh maen kat wayang pakat xlaku la.wakakaka...

eyena ~ mmg HAMPEH pn kn eyena. xsangke aku ko pn dah layan.mmg xbest la..siot je!zohor??ish,mesti la qada' ngan asar skali..pling pnting subuh beres okeyh!haha

Jiwa Berkarat said...

bro..kat umah tdo n bukak laptop..
bukak "mende2 mengarut"
apakah itu?
Hahahaah

aPiz said...

"mende2 mengarut" itu dlm konteks yg baek2 okeyh!jgn pikir menyimpang siur..nanti anda akan S.E.S.A.T!haha..

Putera Arjuna..sape kamu?

Nur Mazni said...

ko merepek apa ni apis??dah r font kaler buruk!!
pening kt nak baca semua tu...lain kali, tukar warna background atau tukar font colour yg elok sket..susah nak baca...ko bley tgk contoh blog yg mengamalkan teknik pewarnaan yg mantap di blog kt ek..

aPiz said...

sorg lg minah penin bace blog aku!
adeh,mcm-mcm..
org ni mcm ni..org tu mcm tu..
byk no 'cikgu blog'..haha
ape pn,nnti aku upgrade la supaye korg puas ati & xpenin okeyh!huhu

Anonymous said...

apenye..journal aku menarik pe..
sbenarnye aku punye post ni variety skit..
ad pasl lagu..
pasl korean boy group..
pasl game..

Jiwa Berkarat said...

apiz,aku lah putera arjuna..thankz melawat blog aku..
jom exchange link bro!!
if u dont mind

Unknown said...

Salam Apiz..hihi sorrylh br ada feel nk buka blog..keta tuh sbnrnya akak pnyalah org tuh pnjm..dia amik dr kdai.sb akak xsmpt lg nk amik blum nk guna kan jd bg dia pnjm dulu hihi.....NEXT...dh tau nih duk umah lau xupdate blog mst dok edit fs ke hihi lau slh ampun ya...LAST>Oh sapalah Hamba Allah tuh ya.akak pun asyik ulang2 lagu tuh tp x'berlubang'lah hihi..
P/S:Ya Allah ada ke smpi termimpi2...siang pulak tu kan hihi..sabar apiz jgn terbw2 dgn emosi..:-)

MeaBerry said...

lol. lawak la semua nak mara die sbb campur aduk post! pastu ade siap kutuk kaler font buruk~ haaaaaa memang pening pun (macam la blog aku tak serabot kan)

actually nak kutuk jugak. tapi dah ade yang kutuk. takpe la.

saya duk diam2 aje la~ haahaaa

silent reader said...

blog menampakkan keserabutan mind+body+soul..ahahha

b organize b organize

:p

aPiz said...

Aqua ~ hati sy makin ber'lubang' ni kak..huhu..jgn riso,emosi sy stabil..tp kelako la mimpi tu..seyes!


Mea ~ huh..awak pn ade niat nk kutuk saye jugak?kejam..tp mujur nak dok diam-diam..ok bgus!hehe

silent reader ~ haha..mmg tgh keserabutan pn kak oii..pk nk balik,nk pesent,nk packing barang,nk hadap 2 paper final lg n mcm2 la..adeh!dah organize tp asek je lari..hehe

MeaBerry said...

heehee bukan ape. saya ni kurang menyukai blog yang ber-bekground kaler itam pastu pulak font kaler jenis terang2 seperti lampu neon gitu adoi. rimas.

blog saya takpe. funky n cheeky gitu (kepada orang ramai, meh la baca blog sy jugak. ops~)

ape pun, selamat final! selamat balik kampung~ heheee (cakap la good luck kat saya jugak!!!)