Sunday, March 29, 2009

Hangin vs Panas


Uiks,lama plak rasenye tak update blog nih.huhu.. Takde la bz mane pn.. Ade pun berpoye-poye je lebih..Adehh!! Kecewa jugak dengan diri sendiri bila banyak gila keje yang tertangguh. Bukan takde hati nak buat, tapi ntah la dah terbiase buat keje lagi 2,3 hari dari tarikh nak submit. Maybe kesedaran timbul tenggelam kot. Ini pun aku curi-curi jugak masa nak update secara tak langsung membuang masa sket. Tapi takpe kot untuk meluahkan perasaan kecewa, geram, tak puas hati dan macam-macam lagi la. Boleh?huhu.. Actually nak cite yang sejak dua menjak ni ntah kenapa aku asek je nak marah-marah orang. Tak kire la orang tu bersalah ke tak. Janji bile aku marah kat sesorang tu, yang ade dekat-dekat tu jangan la buat pasal confirm terkena tempiasnye. Pantang sket je salah yang orang buat kat aku mesti aku naek hangin, panas, tak puas ati dan macam-macam la. Sori ok kawan-kawan kalo ade yang terasa tu. Takde niat pun sebenar. Ntah kenape ntah aku jadi gini kebelakangan ni. Nak kate datang bulan tak pulak. Tak pernah lagi setakat ni. Dan tak akan sama sekali okeyh!!haha..


Aku rase diri aku ni kena banyak-banyak bersabo dengan ape jua dugaan dan ujian yang datang. Kepala aku serabut memikirkan macam-macam masalah. Pasal study ni dah memang tentu dan tak bole lari, tapi masalah satu lagi tu memang betol-betol menduga keimanan dan kesabaran aku. Nak cite kat sini pun rase malu dan rasenye tak perlu kot. Tapi memang pantang betol aku bile banyak sangat mulut-mulut tahap L******G dan paling teruk tahap L**I K******N yang sebuk-sebuk pasal aku. Tak bole tengok orang bahagia sket, ade je jarum nak di cucuk. Kadang-kadang malas jugak nak ambik port kate-kate orang ni. Tapi aku manusia biase yang tak lari untuk mempercayainya serba sedikit. Secara tak langsung memang effect kat diri aku jugak. Sedih btol la, ade jugak manusia cam ni wujud kat dunia ni. Eh,memang ramai pun tak terkire ramainye. Adoii!! Stail aku senang je, kalo aku tak kaco idup orang jangan la orang tu nak kaco idup aku. Memang kena maki hamun la. Mulut yang sentiasa mengeluarkan kate-kate manis bak madu ni kadang-kala tersembur jugak kate-kate yang begitu indah yang memang sedap kalo dapat di ucapkan.hehe..itu la, aku memang kena banyak-banyak bersabo. Rasenye lebih baik aku diam dari berkate-kate yang secara tak langsung menambahkan dosa yang ade ni.huhu..Panas baran ke aku ni??ye,aku akui memang aku panas baran.. Mak dah berkali-kali nasihatkan aku. InsyaAllah apiz try control ok mak. Tapi cam susah je..huhu


~moh2 kite ke arah itu!!~

-HAVE FAITH IN URSELF & U'LL BE FINE-







5 comments:

MeaBerry said...

u r hot temper? dun worry. be cool man! you have to be sensitive to others. they have feelings too. in this life, its not all about YOU. people lives IN ur life. be consider pls.

n the most important is: everybody make mistakes. so what. this is life. we are human. not angel. so live with it la..

peace!

practice this n ur life will b ok. jgn marah2. nanti cepat tua.

aPiz said...

a'ah kn..
ye x ye jgk..hehe
okeyh!pasni jd 'mat cool' la..bole?

MeaBerry said...

bleh aje. nak jadik mat jiwang ke, mat bunga ke, mat kool mat kool kawan ku mari kita ikot mat kool. pun takpe. suma boleh aje

Khaironnaemy binti Haron said...

Allah xkan uji luar kemampuan hambaNya..byk2 bersabar k..sabar separuh dr iman kan..so,sabar,be cool man..=)

Unknown said...

Salam...as usual byk2lah bersabar..think positive..mcm yg akak dn mak akak jg slalu pesan...wpun dlm hati pedih dn seksanya hny ALLAH yg tahu...tp jgn risau kemanisannya tp ada cuma mungkin kita xnmpk skrg...all the best...jgn cpt marah..x bagus utk kesihatan..kalau agak2 nk marah org pg amik wudhu x pun lari g tmpt lain jap..huhu InsyaAllah ok..