Tuesday, March 10, 2009

>>>Tak Pueh aka Tak Puas<<<


Weekend smlm aku balik perak dengan hati yang tersangat la bestnye.Yela,dekat sebulan jugak tak balik umah.Rindu kat mak,abah dan sewaktu dengannya.Sempat la melepas rindu even rase cam kejap sangat 3 ari tuh!adehHHh,xpueh sungguh..seyes!huhu..Kat sane sempat la aku pegi umah kawan kawen,jumpe kawan-kawan,meronda keliling teluk intan dengan motor ayah aku yang bersinar-sinar cam baru beli seminggu tuh.Padahal dekat 3 bulan dah.Ape taknye ari-ari lap,pantang kotor sket.Balik je aku cam ape ntah jadi moto tuh aku kerjakan.Sori ok abah!hehe..Itu pun mujur tak lanyak kete abah,kalo tak mau kemek sana sini.kekeke..Ye btol,meronda-ronda melapangkan kepala hotak aku nih!aku lega jap je..huhu

Paling aku suke dapat makan masakan mak.Tapi sori ye mak kalo apiz cam tak beselera je makan ari tuh.Bukan tak sedap,tapi ntah kenape tekak ni tak beselera nak jamah banyak-banyak.Maybe sebab banyak sangat yang apiz pikir.Banyak sangat masalah peribadi yang buat apiz lemah selemah-lemahnya di tambah pulak dengan hati yang tak sabo nak abeh belajo nih!huhu..Mak pun tau ape yang berlaku kat apiz kan.Mak ade tanye ari tu ape cite sekarang.Sori sangat-sangat mak apiz tak dapat cite lebih detail.Apiz tak nak mak susah hati pikir masalah apiz ni.Mak ade sebut pasal "cucu",adehh!!sumpah apiz sedey bile mak cakap cam tuh.InsyaAllah ye mak,ade jodoh dan rezeki tak kemana.Doa yang terbaek untuk apiz ye!Haa,aku suke gile ngan budak a.k.a baby!!Bukan aku tak nak anak,tapi siapa ibu/umi/mak/mummy kepada bakal anak-anak aku tuh menjadi persolan yang utama..Ye aku demand,demand untuk mendapatkan yang terbaek...Cantasssssssssssssss..arap maap!hihi

ok,stop cite pasal tu!huhu..ahad ari tu sempat jugak la aku balik kampung umah opah sebelah abah aku.Damai sangat jiwa ni tengok kehijauan alam.Untuk pengetahuan korang,untuk sampai ke kampung opah sebelah abah aku,ktorg kena lalu lombong-lombong,hutan,kelapa sawit,titi gantung yang uzur dimana bawahnya air sungai yang deras ya rabbi dan perkampungan orang asli.Tapi ade tar hokey jalan nak ke kampung opah aku tuh!Dan paling penting keturunan AKU BUKAN ORANG ASLI!!!Jangan salah paham plak.hehe..Yup,memang kampung aku tuh pedalaman.Tapi bukan mundur takpun semua penduduknya buta huruf ok.Buta hati maybe kot ade,lagi-lagi tengok pemuda-pemuda harapan bangsa yang aku sendiri tak tau nak kate ape.Aku pun bukan bagus sangat,tapi kalo tengok dorg tuh seyes korg pun akan geli hati tengok.Mungkin jugak orang Perak yang "PERAK".Bunyi die cm ni..'PElangi' dan 'RAKyat'.Cam batak takpun cam utan sangat la bole di ibaratkan.Sori la eh kalo kasor sket bunyinye.Tapi itulah hakikat sebenar.huhu..Stop stakat tu!

Sebenarnye,banyak sangat benda yang bermaen di pikiran aku masa aku balik teluk intan aritu.Tapi aku tak bole cerita kat sini lebih detail sebab terlalu peribadi.Hanya aku dan Allah je yang tau.Takpe,akan usaha ke arah itu.InsyaAllah!hehe..Sekejap sangat masa berjalan..Lebih kurang 2 bulan lebih lagi tamat la aku belajo degree kat melaka ni.Penat jugak la 4 taun belajo kat sini.Even dalam negara sendiri pun tak tertanggung lara di jiwa,apatah lagi student yang belajo kat negara orang kan..Ye btol,aku sepatutnye bersyukur!Bersyukur dengan ape yang aku ade sekarang.huhu..

ok la,cukup la setakat ni aku meluahkan perasaan lara aku nih!jap lagi nak siap-siap pegi lawatan kilang ke kulim kedah.Perghhh,ikut hati malas je rase..Best tu ade la sikit kalo perkara-perkara takpun kerja-kerja yang tertangguh di lupekan.Tapi kalo di ingat-ingat balik,Allah je yang tau gelora di hati.Ramai dah bertanye bile aku abeh belajo masa aku balik ari tu,mak abah jawap bulan 5 ni InsyaAllah.Tapi aku takut..Takut aku tercicir dan terus bersendirian di muka bumi Allah ni.Tapi usah kalah sebelum berjuang ye tak?InsyaAllah...uoOolllz sume,pray 4 me k!!!amin...Untuk sahabat-sahabat,aku perlukan kamu dalam hidup aku nih!=)

6 comments:

Anonymous said...

waaa..smpat ko update blog ko b4 p kulim...ishk..jauh tu.-shima-

Nur Mazni said...

sabor apiz..semua ni cabaran utk ko..rilex r...xmati r kalo ko buat je PSM tu...rilex2...jgn takut sgt...make sure repot ko mantap..kalo projek ko xjd skalipun, tp kalo repot ko mantap, ko bley gak dpt result best..seyes..benda tu jd kat kt..kt buat game, tp ms present, mcm hampeh je...but maybe repot kt agak mantap..(mcm mana xmantap..tgk senior punyer..hehe..)..kt dpt A- tau..xpe2..cuba2..buat masa ni, ketepikan soal2 peribadi..cinta or watsoever..biarkan je..skrg ni ko hnya perlukan kwn2 ko je..yg lain tu ko anggap sampingan..kalo ada pun bgs, tp kalo xde pun ko bley teruskan hidup..jgn risau apis..ko bley dpt yg terbaik..tp kalo nak dptkan yg terbaik, ko kena korbankan benda terbaik yg ko ada..benda ni la yg kt buat ms kt selesaikan PSM hr tu...Insya Allah berjaya..kt xdpt nak tolong ko bt PSM..tp kt akan sentiasa doakan ko...jgn takut ek...

KaMaRiAh KaMaRuDdIn. said...

huhuhu...ak nak balik kg gak sok..
hehehe..bestnyer...
apa2 pun ak selalu doakan ko...

aPiz said...

Thanks!!!huhu

Unknown said...

Salam apiz...jgn sedih2 lagi...tuh kwn2 apiz ramai yg bg sokongan..btulah yg mcm apiz fikir tuh apiz bertuah ada hikmahnya blaja dkt..sng jgk nk balik jenguk mak abah...dulu akak pun pnh nk pg oversea hihi...malu plak terbocor rahsia hati slama nih..kbtln sm mcm sorg kwn yg kt utem nih..hihi lain kali lah citer lbh2 ni blog apiz..jd...kuatkan smgt...lbh kurg lah kita akak kna wat psm guna language yg akak pun xfamiliar...dh tuh satu sv dgn bdk2 yg terror lg...kena kuatkan smngt tp Alhamdulillah kwn2 slalu bg sokongan...jd apiz..jgn terlalu stress sgt..utamakan apa yg harus mnjd keutamaan skrg...yg lain2 mau x mau kna ltk tepi sekejap...so ganbate kudasai...Schonen tag!!..nk mahir byk bahasa kan....mari kita blaja...Jgn lupa apa2 pun mintalah pertolongan ALLAH yg tak pernah menghampakan hambaNYA...:-)

aPiz said...

baek sume!!InsyaAllah..thanks!=)