Thursday, March 5, 2009

Mawi - World


emmm,tajuk kat atas ni aku copy n paste dari kwn aku..amir namenye (tapi ni bukan versi ko tau amir..yang ni versi aku yg semulajadi dan terdapat originality yang tersendiri..haha)


kalo korg nak tau..sejak beberapa bln yang lepas iaitu pada tahun 2008 lagi aku ade pasang hajat tak pun berangan2 nak kasi BOTAK rambut aku yg ikal lagi menawan nieh..hihi..tapi asek tak jadi je..aku terpikir nak botak kan rmbut ni sebelum aku bace blog ko lagi tau amir..seyes pas bace blog ko pasal botak membotak ni,aku teringat balik hajat aku yang tak kesampaian lg..aku ingt lagi last aku membotak kn rmbut aku pd tarikh 12/2/2005 (time ni mawi xwujud lg hokey!!!)..haaa,jangan pelik plak mcm mane aku bole ingat..aku mmg jenis kalo sesuatu perkara tu aku anggap penting takpun bukan selalu aku buat,aku akan salin tarikh bende tersebut kat nset aku takpun kat mane-mane yang aku rase selamat..so,mlm ni aku bukak balik n tgk ade lg..tu yg aku tulis..nak arap aku ingat dengan memori aku yang separa penuh ni??jangan harap ler..huhu


sebenarnye terdapat banyak halangan yang buat aku was-was samada nak teruskan hajat aku ke tak..huhu..korg bayangkan ler,last aku botak masa taun 2005..1st time plak tu bile aku dah pandai buat decision sendiri pasal diri aku..sebelum ni iaitu kecik2 n blom pandai nak bergaye ni,of kos la mak aku yang tentukan sume kn..aku ingat lg time matrix masa tu..tapi nak ujung-ujung matrix ler..tujuan aku nak botak ni bukan ape-ape pun...takde nazar-nazar ni..takde hajat ape-ape..saje suke2..ikut mood org kate..yup!aku mmg suke ikut mood dan kadang-kadang perasaan aku jugak membuatkan aku terikut-ikut dengannye..huhu


sbb ape aku was-was ek??


~ade sorg kwn aku kate cm ni ms matrix dulu "apiz,pasni ko jangan la botak kn rambut ko tuh..seyes xlawa..ilang kenseman ko"


~ade jgk yg kate.."ok what bile ko botak..nampak laen sket..tp ok!"


~aku tanye mak aku.."mak o mak,ok x rambut apeh cengini??" mak jawap "em,ok jugak la" jwpan yang tergantung dan menjadi tande tanye..


~pastu,time rambut aku botak ok ler..aku suke dan terase sejuk n ringan sangat..yg aku tak sukenye bile die semakin tumbuh sket demi sket..sumpah!!buruk gile aku rase..cam tak tentu hala rambut aku jadi..mmg buruk ler..jenuh jgk nak tunggu poses die panjang semula..ade ler dalam 6bulan..dalam tempoh tu kesabaran ler yang menjadi tunjang untuk aku terus bertahan..huh


so,pemacam ek??adakah patut aku teruskn ke tak??adakah 2009 bakal membawa aku ke zaman kebotakkan..haha..lagi-lagi situasi sekarang yang aku rase serabut sangat..mungkin dengan botaknye rambut dapat melegakan takpun meringankan beban di kepala hotak aku nih..adehhh..aku confius..waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa


p/s--kat cni aku tunjuk sket pic aku ms 2005 aritu..jeng3



-nsem sket dari mawi kn???kekeke-

8 comments:

Anonymous said...

seyes ko botakkan kepala???haha mcm kelakar jer!!!nak gak tgk ko botak lagi skali!!!-shima-

Anonymous said...

haha..botak! botak! botak!..
ok ja botak,kemas,smart,kalu pandai bergaya semat ja kan..haha..
aku aritu pon buat keputusan mengejut..dah lemas tgk rmbut sendiri pjg mcm ella..so try la plak botak mcm mawi..aku tak tiru mawi,mawi yg tiru aku..

aPiz said...

haha..
em..nanti aku pk kn..
maybe kot nk ke arah tu..hehe

Anonymous said...

ade rambot lagi ensem kot

KaMaRiAh KaMaRuDdIn. said...

tlg ar....jgn botak....
lg bertambah x hensem le ko...
huhuhu....

aPiz said...

adehhh!!!
aku buntu..
alahai,rmai sgt yg xstuju skali gus menyebabkan hati aku berbelah bagi nie..aku cm si amir jgk dah lemas ngan rmbut pnjg..kalo die ella,aku amik fouziah gaos dah la..hehe
ape pn,tujuan kearah itu akan jua berlaku andaikate kemahuan dan tindakan lebih dari kenyataan!haha

Anonymous said...

owh..hafiz ni ke yg dimaksud kan....
huhuhuhuhu
salam kenal..

Unknown said...

??huhu...adik...hurmm....dlm gmbr mcm ok..tp xtaulah kalau btl2 xleh bayangkan hihi...