Wednesday, March 4, 2009

~~~Memori TercipTa~~~

Disini aku nak kongsi memori yang tercipta dari lagu-lagu yang pernah aku dengar tak pun sesuatu memori tu terjadi and then terdengar plak lagu yang berkaitan.Secara tak langsung bile dengar balik lagu-lagu tersebut,tetibe rase kembali kepada zaman,peristiwa tak pun sesuatu masa yang terdahulu/terkemudian tak kire la manisnya takpun kelatnya memori tersebut..janji memori ye x??huhu..mOh2 (kate org perak) sesame kite tengok apekah yang terjadi kepada aku seperti senarai dibawah..haha



p/s---->maybe ade pernyataan yang aku terpakse samar-samar kan atas keselamatan orang2 tertentu tak pun terlalu peribadi..so HARAP MAAP!!eCehHh!!!hehe




1) NIRMALA - Datuk Ct Nurhaliza

~lagu ni bile aku terdengar tak pun saje-saje dengar,teringat kat peristiwa di mane aku berduet (berduet la sgt apiz oii) ngan tok ti..lama gile aku minat kat pompuan ni..even sekarang pun still "angau" lagi orang kate.."angau" dengan suare die,"angau" dengan muke die..comey what!!ade kate xcomey ke ape ke..aku pedulik hape!!!puas gile dapat nyanyi,amik gmbo & salam ngan die (time ni soal muhrim ke x terlupe jap..apiz..apiz..'nk kena cubit ni' kate org tuh!!heeee)mujur tak cium tangan die..kalo tak masuk paper muke hadapan aku rase..kekekeke


2) TENTANG DIA - Melly Goeslow Ft Evan

~korg mesti pernah pegi supermarket-supermaret kn??haaa,pas 2 bile masuk mesti di dendangkan dengan lagu2 ye x??hehe..aku ingt lagi time aku bekeje kat fajar supermarket lepas abeh matrix..lagu ni selalu sangat di maenkn..so,sekarang ni bile dengar balik lagu ni aku teringat kat kawan-kawan 1 tempat keje..susun cawan n bende-bende alah kat department tu sesama..curi tulang (penat woo berdiri je keje aku!!) dan macam-macam lagi la...


3) RELAKU PUJUK - Spider

~lagu ni takde kaitan ngan sesape pun..tapi ntah nape lagu ni mengingatkan aku masa kat matrix yang begitu penuh dengan dosa & noda..opsSss,maksud "dosa & noda" tuh lebih kearah kemalasan dan kebodohan aku..bodoh sebab maen2 je lebih tak pk masa depan..semua impian aku berkecai pas matrix tuh..adehhhh


4) PUPUS - Mawi (nyanyi ms konsert AF)

~haha..No komen utk lagu nihh..Berlaku ms taun 1..yang aku ingat time ni sengkek sket..takde pc mahupun laptop..so dengar lagu ni kat pc senior..huhu..sdey time tu n sekarang tak lagi..maybe di sebabkan mule2..so,tak tau ape akan berlaku lagi..opsss..STOP!haha


5) PERMATA YG DICARI & WANITA - De'hearty

~lagu nasyid ni telah membuatkan aku mempelopori lagu2 nasyid yg best-best berikutnye..try dengar lagu ni..best!!!memang feeling abeh la kalo dengar..lagi2 yang hatinye di kutuk oleh insan bernama wanita..ecehhh!!!kuikuikui...


6) SEBELUM CAHAYA - Letto

~time LI nih..asek je layan lagu ni..mule2 dengar pn bile ade orang promot suh dengar..katenye best..die dengar kat radio katenye ms kat tempat keje (LI jgk la time tu)..so,pas die suh dengar tu..laju2 aku bukak radio kat nset..lepas dengar tu je,trus aku jatuh ati..lagi2 org tu bagi kan..lagi la aku ingat..selalu aku je yang bagi lagu..kali ni die plak..maju dah sekarang ek??kekeke


7) TEMAN SEJATI - Brothers

~die suh dengar..di tujukan khas utk aku..so...layannnnnnnnnnnnnnnn..thanks!!


8) ?????

~xtau lg...tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu

4 comments:

Nur Mazni said...

jumpa ko kat rumah arina ek..miss u sooooo moch...opps..miss u as a friend je tau...huhu...

aPiz said...

haha..ye ye aku tau!!

Anonymous said...

apiz yg jiwang berkarat..

aPiz said...

perghh..karat eh??xpe2,nnti aku gilap smpai berkilat k..haha