Tuesday, March 31, 2009

::. Tajuk .::


Erm..arini nak cite sket ape yang terjadi kat aku semalam. AdehHh! Memang btol-btol teruji la sem nih. Ingatkan semalam nak tuleh kat blog ni. Tapi penangan facebook mengatasi segala dan sambil berpoye-poye tu ade la buat keje sket.huhu.. Ape tak nye,suka suki je beberapa makhluk tuhan mengodam aku kt facebook tu. Tak bole tak balas beb, kang di katakan dayus!dayus??bole di guna pakai ke perkataan tu? Hentam saje la labu. Haa,berperang semalam sampaikan tak sedar pukul bape dah time tu. Pas berpoye-poye sebuk plak budak-budak ni ajak pegi mamak minum-minum dan makan-makan sambil buang masa berjam-jam. Alahai,makan pas pukul 10 bertambah balik la lemak-lemak di badan.haha..Tak kesahla, lagi pun tension memang syok makan. Aku pun suka adakan 1 event iaitu "hari makan sedunia". Maknanya aku akan makan ape je tanpa peduli pasal harga dan dah berape kali aku makan dalam 1 ari. Janji dapat merealisasikan desakan tekak dan perut nih.haha..ok stop disitu!

Ni aku nak cite ape berlaku kat PSM aka FYP aku yang cam tuttttttttttttt tu!wah,apakah tuttttttttt tersebut? Jangan la pikir bukan-bukan/macam-macam dan complicated sangat. Cer try think positive sket bole. Tutttttttt bermaksud tutttttttttttt la.wakakaka..Lu pikir la sendirik bak kate nabil. Sebenarnye semalam detik hitam dalam hidup aku. Detik hitam?? Bukan dicabul atau ape jua okeyh! Berbalik kepada tajuk entri aku kat atas. Ye TAJUK! Makkkkkkkkkkkk,tajuk PSM apiz kena tukor saat-saat akhir iaitu 2 minggu je tinggal lagi nak submit..10/4/2009.. Tarikh berhantu betol. Ish, serabut-serabut!waaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
Sempat ke dalam 2 minggu ni aku nak setelkan semua. Bukan stakat tang PSM 2 je..PSM 1 pn kena edit. Bole dikatakan totally change la tajuk aku. Tinggal nama "ARENA Simulation" je di ujung tajuk. Yang laen kena ubah. Hampeh kelapa sawit betol la. Aku makin tak tentu hala ni. Tapi yang peliknya still lagi bole berpoye-poye. u know what??because tak perlu tension and pikir sangat. Kang bertambah kedut-kedut di dahi. Lagi 1, aku makin pasan yang UBAN di rambut aku makin bermaharaja lela dengan lagaknye. Orang kate kalo di usia muda banyak uban..tettttttttt ye? btol ke??owhhhHh,tidaaaakkkkk!lalalala

Alamak,lari tajuk la pulak. Sambung balik okeyh. Erm, pasni aku kena edit balik chapter 1,2,3 PSM aku. Buang yang mane tak berkaitan dan terus membuang dan di tambah dengan ape yang perlu di tambah. Penambahan perlulah sekata dan selari dengan tajuk. Abisla apiz da stat merepek!kekekeke..Chapter 4,5,6 pn tak siap lagi di tambah plak buat balik yang sem lepas punye.. Seyes,memang gile btol. Masak aku weiii! Tapi 1 je yang aku lega (lega la sangat!). "ARENA Simulation" yang begitu menjadi igauan ngeri aku sejak beberapa bulan yang lepas da siap! Fuhhh! (hembusan lega yang tak berape nak lega dari aku). InsyaAllah kot aku bole buat+setelkan sume tuh. Baik atau buruknya PSM aku tu tak kesah dah. Janji siap,menepati ape yang dikehendaki dan dr.rizal puas ati da cukup. Tak perlu mengharapkan pujian hebat melambung bagai. Syukur la dengan ape yang ada sekarang. Aku geram 1 je, alamak 'hangin vs panas' kembali.haha.. Ade ke patut dr.warikh cakap cenggini kat aku depan dr.rizal.."ala, xtend je..kan senang! sambil gelak-gelak yang bajet lucu la sangat.." Dalam hati, dah lama idup ke hape die nih! (takpe kan ganaz sket?haha..hangin ni hangin). Tak nak aku xtend ni. Buang masa dan silap aribulan jadi kutukan orang je. Lagi-lagi orang yang tak reti bertamadun ni. Dah2,kang makin banyak kuo ayat sastera inggeris+bm aku kat sini.Hihi..

Bukan ape,aku nak keje sangat dah sekarang. Ikutkan hati memang nak sambung master dan bole je sebenar. Lagi-lagi keadaan sekarang ni. Aku da tanye mak abah aku pasal sambung master dan dorang amatla menggalakkan aku. Tapi.................. Tapi aku tak sampai hati nak biarkan dorang terus menanggung aku pastu terus menunggu ntah bile aku nak keje. Dorang pun bukan muda lagi. Di tambah pulak aku ni anak tunggal. Kalo aku ade adik beradik kat atas aku tak kesah sangat. Korang bole bayang tak situasi aku sekarang ni?huhu..Nak sangat bagi dorang merasa duit gaji aku dan membahagiakan dorang secepat mungkin selagi Allah tengah bagi peluang ni. Biarla dulu pasal master ni. Tak perlu kot ikut lagak+rentak orang. InsyaAllah ade rezeki Allah nak bagi tak kemana kan? Sampai sini je kot aku nak membebel. Nanti jumpa lagi okeyh! Jangan lupe tolong sama-sama doakan aku moga hari-hari yang bakal aku lalui ni di permudahkn olehNYA. InsyaAllah...peace!
p/s----->pasal UBAN yg tetttttt tu...bermaksud....bijak cendiakawan bagai..boleh?heee









10 comments:

eyena amir said...

lek la piz...aku ni ade 11 assignment masih xsiap...xm bulan 4...tesis xsetel lagi..lek je..huahua...

KaMaRiAh KaMaRuDdIn. said...

erm....sabar la yek...nasib kita lebih kurang je....cuma situasi je berbeza..ak akhir bulan 4 dah nak antar tesis....exam 20hb nie...sakit lg....huhuhu..sedih gak..

aPiz said...

eyena - lek ek?wawawawawa

kamariah - ye..tgh byk2 bersabar la ni..kalo x mau bergegor bumi agaknye..haha

MeaBerry said...

lorh. relax. jgn kelam kabut. mea ni lagi la eseimen nak hanto. external hard disk dah kong, sume barang dalam tu... maka lagi penin. ape kate u pg karoke. nyanyi. hihihi just like what u said to me.

suzairanida said...

Sabar n berusahalah sebaik mungkin...insyaAllah ada hikmah disebalik tiap kesulitan yang melanda....

aPiz said...

amboi mea..
perli balik ke hape ni??hehe
em,okok..skrg jgk apiz g karaoke!haha..u dah g blom??lalalalala

MeaBerry said...

lol. haahaa mea da nyanyi dah kat dlm bilik tapi sian kat romate ni kene dengar suara merdu i. apiz, u karoke kat toilet ek? kantoi!!!! hihihihih

jgn marah3 nanti cepat tua (makcik cafe i yang cakap~~)

Anonymous said...

huahauhu-student life,x bley complain byklah~huhuh cmner pun live life to the fullest dearest friend!huhuh chaiyok!kiter kena usaha grad sesama..aminnn..book ek satu jmbak bunga ros dari ko~hahahha

-ShaHIrah-

Unknown said...

Salam apiz huhu maafya akak br bc fhm2la kan...sabar jela ya xtau nk ckp mcmn..kalau pulun selagi dpt dgn ms yg ada nih InsyaAllah blh kot yg pntg bnda tuh dh jd...simulation tuh jd kan so xperlu risau sgt(huhu wpun mmg kna risau)...edit chapter tnggl..hihi akak pun br nk msk chapter 3...sistem berlmbak xsiap lg...hihi suh lg guna java ish3 xbaik...em..bila fkr smula mmg apa yg jd kt kita ada hikmahnya cuma mcm biasalah kita bl kna xnmpk@xtau apa hikmahnya(akak pun ada ms mcm nih)..jd xmo ckp pjg2...smg apiz berjaya melalui semuanya dh tabah...InsyaAllah...dugaan Allah kan tanda kasih sayangNYA pd kita....:-)

aPiz said...

mea ~ alamak!cm mne tau ni..adehh..actually mmg selalu pn..sume jiran tetangga dok baling mcm2 bnde tande protes atas kelunakan suare insan bername apiz!huhu..yeah,sy tipu!wakaka

shahirah ~ wah!sejambak bunge ros ek?InsyaAllah..tp cm xbole je..sejambak dedaun bole sesangat!wakaka..tau x knape?rmai beb kwn2..xaci la bg ko sorg je..die lg..die?sape?lalalala

k.mira ~ ye..InsyaAllah..utk dptkan semangat balik..sy selalu pk +ve yg sebenarnye ade je org yg lbh terduga dr kite kn..so,dgn itu kite ptut bersyukur dgn ape yg kite ade skrg ni..huhu